onsdag 20 maj 2015

Fredag den 22 maj



Det var väl ett j-a tjat! Att skriva eller inte skriva det är väl sjutton vad det kan böka till sig. Satt och läste essätexten för 5:e gången rakt upp och ned. Högläsning ljuger aldrig. Kill your darlings. Så nu har jag gjort det sett över det hela och tajtat upp. Och Yes tro fasiken att jag kan vara i hamn! Men som Kruger säger If it moves fuck it. Så gick vi över till Manifest i dag. Lånade flera böcker om det futuristiska manifestet det dadaistiska manifestet och det Surrealistiska manifestet. Gillade de manifest som Fredrik lyfte fram för oss. Ja inte alla men det var två som utmärkte sig fast på olika sätt. Konstnären och geniet båda talar ett rikt och intelligent språk och de vill förändra världen men på olika sätt.


Det är dags att lyssna och vara medveten om ett iakttagande. Manifest är intressant! Det är en spännande form att skapa i skapa text och bild skapa mening och budskap skapa uttryck och djup. Ge plats för något i en egen form som tenderar att ändra sig medan det formas. Gilla detta mycket även om det också sticker i väg. Vill nog arbeta med denna form mycket på olika sätt framöver. Genom manifest kan jag undersöka och ta ställning samtidigt jag kan veta och fråga jag kan locka och stänga ute jag kan förföra och forma. If it moves fuck it=)







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar