tisdag 19 maj 2015

Fredagen 30/4 Valborg!

Denna vecka har pendlat mellan hopp och förtvivlan mellan riktning och snurr. Jag har känt mig trygg i det jag gör men även helt förvirrad. Vill och älskar att skriva men hatar att lämna det jag skrivit innan det är klart. Ja men det måste man säger de snusförnuftiga, det är så man utvecklas. Ja men jag gillar det inte betyder det att jag inte gillar att utvecklas. Nej det gör det inte, det betyder bara att jag inte gillar det men det kanske ingen gör. Jag kanske sprakar in öppna dörrar.

Text och bild eller skapande bedöms så olika på något vis. I skapande får man ha den skapande processen där respekten för nerven och det skapande kan generera i distens. När det gäller text är det som så fort man skrivit något skall man stå tillsvars kunna relatera kunna förklara kunna redogöra. Detta är självklart när det gäller uppsatser och liknande men skall det vara självklart när det gäller essä eller liknande texter som skall balansera mellan skapande text och vetenskaplig text.

Jag är trött och skall ut och demonstrera!

Jag är emot,
jag är emot,
jag är emot och
det är jag för.


Återkommer i ärendet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar